Prima pagină > Părerea mea > Pentru ce plătim „taxa verde”?

Pentru ce plătim „taxa verde”?

Sâmbătă 4 Octombrie, 2008 Lasă un comentariu Go to comments

Astăzi, din câte am auzit, se desfăşoară în Bucureşti şi în alte localităţi, a treia ediţie a campaniei „Marea debarasare”, prin care ministrul mediului, Attila Korodi, vrea să demonstreze că se face ceva în vederea reciclării electrocasnicelor şi electronicelor uzate sau defecte, din ţara noastră.

În alte state europene, acest lucru este ceva obişnuit şi nu necesită campanii speciale, cu titlu pompos, pentru a atrage atenţia publicului.

Spre mâhnirea noastră şi această nouă mascaradă, ne întăreşte convingerea că guvernanţii României sunt foarte iscusiţi în vorbe şi „campanii”, dar foarte ineficienţi în aplicarea lor.

Din ce am observat eu, pe străduţa pe care locuiesc, în toate aceste campanii nu a poposit nicio maşină menită să ridice vechiturile cetăţenilor, iar cele câteva televizoare, monitoare şi alte aparate lăsate de vecini lângă cazanele de gunoi au fost în final distruse şi abandonate de ţiganii, care colindă printre blocuri cu căruţele. Acelaşi lucru l-am observat şi pe bulevardele şi arterele principale din cartierul meu.

Eu personal, am vreo două monitoare, două imprimante, o unitate centrală de PC, un televizor şi un aparat de radio de pe vremea bunicii, un casetofon vechi etc. de care nu ştiu cum să scap, pentru că, dacă le las în faţa blocului şi nu le ridică nimeni, îmi sar vecinii în cap.

Deci, având în vedere numărul mare de produse electronice, electrocasnice, produse hi-tech şi alte articole cărora li-se aplică acea „taxă verde”, bănuiesc că se încasează o sumă importantă destinată reciclării deşeurilor electronice şi electrocasnice.

Atunci mă întreb: Ce se întâmplă cu aceşti bani, dacă avem „campanii de debarasare”, doar odată la câteva luni şi acestea sunt făcute doar aşa de ochii lumii?

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

