Prima pagină > Fapt divers, Părerea mea > Oameni şi şoareci

Oameni şi şoareci

Sâmbătă 6 Decembrie, 2008 Lasă un comentariu Go to comments

S-a demonstrat într-un experiment efectuat pe şoareci de laborator, că, dacă se stimulează o anumită zonă din creierul micilor mamifere cu implusuri electrice slabe trimise prin intermediul unor electrozi, se declanşează pentru acestea, adevărate „furtuni” de plăcere, comparabile cu orgasmul.

Cercetătorii diabolici (britanici sau americani?) nu se opresc aici. Circuitul electric care alimentează electrozii implantaţi în creierul şoriceilor este legat la un întrerupător care poate fi acţionat prin intermediul unei clapete aflată în cuşca animalului.

Şi ce credeţi că face bietul rozător? Ei bine, apasă pe clapeta respectivă până la epuizare, administrându-şi singur doze impresionante de impulsuri orgasmice.

Acest gen de comportament este prezent şi la specia umană, la o mare parte a indivizilor din adunătura de cercopiteci pe care noi, oamenii, o numim societate.

Sunt aşa numitele comportamente dependente, sau vicii. Este vorba de cei care se opresc din băutură numai după ce cad laţi, cei care fumează ţigară de la ţigară, cei care mănâncă într-una, care se uită la televizor toată ziua, cei dependenţi de sex, de Internet şi multe altele.

Dar cei care mă stresează în ultimul timp, sunt acei indivizi şi individe care au obsesia unei melodii, de cele mai multe ori de căcat şi o ascultă de dimineaţă până seara pe „repeat”.

Am la serviciu câteva colege, „binecuvântate” cu boxe audio la calculator, care mă terorizează cu astfel de „picături chinezeşti” auditive.

Eu sunt un mare meloman. Am făcut „Şcoala Populară de Artă”, am lucrat ceva ani în domeniul muzical, dar cu cât îmi place mai mult o melodie, cu atât o ascult mai rar, pentru a nu-o transforma în ceva banal şi vulgar pentru ureche.

După o săptămână epuizantă de muncă, azi dimineaţă, speram la ceva linişte şi relaxare, dar familia de giboni care locuieşte deasupra mea mi-a oferit câteva ore de coşmar.

Obişnuiţi să dea muzica la maxim, mai au şi acest obicei tâmpit de a pune pe „repeat” o melodie care le place şi de a-o lăsa aşa ore întregi. Era o melodie a trupei „Akcent”, care durează cam 3 minute şi are un refren idiot. Pe parcursul ei, acest refren se repetă de 5 ori. Şi având în vedere că melodia a fost pusă cam de 50 de ori, a trebuit să ascult o secvenţă muzicală de aproximativ 250 de ori timp de 2 ore şi jumătate.

Şi toate astea numai pentru că un cocalar imbecil avea chef de „masturbare auditivă” cu formaţia Akcent!

  1. Sâmbătă 6 Decembrie, 2008 la 11:59 pm

    Ce dracu să-i faci? Nu poţi să-i pui pe spam.

  2. Duminică 7 Decembrie, 2008 la 12:00 am

    Hmm… dar oare ce-nseamnă dependent de Internet? Dar de sex?

    Hmm, m-ai făcut să meditez la chestii existenţiale.

  3. dantanasescu
    Duminică 7 Decembrie, 2008 la 12:57 am

    Cred că exemplul cu şoarecele e cel mai bun pentru a ilustra ce înseamnă dependenţa. Odată ce a descoperit că dacă apasă pe o clapă şi acest lucru îi provoacă plăcere, va repeta acest lucru până va cădea jos leşinat. Aşa se întâmplă şi cu Internetul, sexul sau jocurile video.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

