Prima pagină > Misoginisme, Părerea mea > Cererea în căsătorie

Cererea în căsătorie


De câte ori asist, sau doar mă gândesc, la o scenă de cerere în căsătorie, simt nevoia să am la îndemână ce puţin un kilogram de lămâi ca să-mi potolesc greaţa. Este, poate, cel mai ipocrit, penibil şi de prost gust spectacol la care poţi participa în zilele noastre.

Început ca un clişeu în filmele siropoase şi avându-şi originea, cred, în Evul Mediu, acest ritual stupid nu mai are astăzi absolut nicio semnificaţie. De vreme ce în vechime, căsătoria unei fete echivala cu pierderea virginităţii, a inocenţei, iar el , cavalerul cruciat, plecat cu anii în bătălii, nu avea alţi parteneri decât iapa din dotare şi câţiva camarazi mai iubăreţi, această manieră de cerere a mâinii domniţei, căzând în genunchi şi punându-i pe deget inelul cu diamant, avea cât de cât o justificare. Dar astăzi?

Din perspectiva fraierului care adoptă această atitudine, spectacolul este jalnic, penibil, trist. Pentru că, doar un bărbat lipsit de respect de sine, care pune sexul şi femeia mai presus decât orice în viaţa lui şi care nu are încredere în capacitatea sa de seducţie, ar recurge la un asemenea gest. A cădea în genunchi în faţa unei persoane, este o atitudine de implorare, de supunere. Aşa că mă întreb, având în vedere că practic toate căsătoriile sunt precedate de o perioadă de concubinaj, de ce să fii disperat să „cumperi laptele, dacă ai deja vaca”?!

Privind din partea fandositei care are astfel de pretenţii, vedem o imensă ipocrizie şi o dorinţă de a avea controlul total asupra situaţiei. Pentru că, dacă privim cu atenţie în jur, vedem că ele, femeile sunt cele care ard de nerăbdare să se căsătorească, pentru cele mai multe fiind visul din copilărie şi cea mai mare realizare a vieţii. Haideţi să recunoaştem că, dacă pentru o femeie căsătoria este o mare împlinire, pentru bărbat este mai mult un sacrificiu. Deci cum să tratezi acceptarea acestei cereri ca pe un favor pe care îl faci amărâtului de la picioarele tale?

Va să zică, după ce unu’ îţi face bătături la buci, timp de mai mulţi ani, după ce, înaintea lui, poate şi alţii şi-au făcut treaba cu tine fără niciun angajament, vii acum şi te dai mimoză, prinţesă neprihănită şi îl ameninţi că s-a lins pe bot de sex, dacă nu dă cu subsemnatul la primărie. Iar el sărmanul, cu creierul fierbând în hormoni, îţi cade la picioare şi se tânguie: „Vrei săăă fii soooţiiia meaaa?” După care îţi înfige pe deget inelul cu diamant cumpărat în rate, pe credit de nevoi personale. Penibil!!!

În concluzie, o cerere în căsătorie, în care un bărbat şi o femeie, stau faţă în faţă, se privesc în ochi, iar el îi cere să-i fie soţie apoi îi arată inelul şi i-l pune pe deget, mi se pare mult mai decentă şi mai realistă.

marriage_sign

  1. R.R
    Vineri 2 Ianuarie, 2009 la 4:51 am

    O traditie cliche, cererea in casatorie, cum e uratul de La multi ani.Fiecare interpreteaze cum vrea.

  2. dantanasescu
    Vineri 2 Ianuarie, 2009 la 12:14 pm

    Aşa e, numai că, din cauza asta se pierd valorile autentice.

  3. R.R
    Vineri 2 Ianuarie, 2009 la 1:09 pm

    Asa e, numai ca fiecare are dreptul sa interpreteze cum vrea valorile …

    • dantanasescu
      Vineri 2 Ianuarie, 2009 la 4:00 pm

      Da, dar vezi tu, valorile comune trebuiesc interpretate la fel de toată lumea, altfel nu ne mai putem numi societate, naţiune, omenire. Oricum, dacă eşti Alina plugaru de exemplu, poţi să interpretezi oricum valorile, că tot curvă rămâi, nu poţi deveni Fecioara Maria!

  4. R.R
    Vineri 2 Ianuarie, 2009 la 5:39 pm

    Asa e …

  5. Vineri 2 Ianuarie, 2009 la 7:46 pm

    Si totusi lumea e libera sa faca ce vrea. Ficare cere in casatorie cum ii place si cum crede el mai bine. Cat despre criticat oameni, e bone sa nu aratam cu degetul ca altii arata spre tine.

    • dantanasescu
      Vineri 2 Ianuarie, 2009 la 7:51 pm

      Aşa cum lumea este liberă să facă ce vrea, tot aşa şi eu sunt liber să scriu ce vreau, mai ales pe blogul meu. Mai ales că nu m-am referit la persoane anume. Clar?

      Dacă alţii arată spre mine, mă doare direct în pulă.

  6. Sâmbătă 3 Ianuarie, 2009 la 10:59 pm

    Da, e prea siropos gestul. Aleg si eu ultima varianta. Nu imi place nici ideea de a cere ea. Adica depinde de caz, dar in nici un caz cu tarat in genunchi.

  7. beatrice
    Vineri 16 Ianuarie, 2009 la 9:31 am

    tu saracul de tine, biet frustrat, in viata ta nu ai avut o relatie cu o femeie..asta e clar. in viata ta a existat doar propria-ti manuta si de aceea poti sa limitezi totul la sex….mai Hormonel, cd ai sa ai o relatie mai lunga de 5 minute, atunci inceraca sa comentezi chestii de genul asta. pana atunci lasa aberatiile ca zau sunt de 2 lei. nu te obosii sa-mi raspunzi mitocaneste (in stil deja cunocut).

    • dantanasescu
      Vineri 16 Ianuarie, 2009 la 12:30 pm

      Beatrice, dacă tu ai dedus doar din acest articol, tot ce spui înseamnă ca ai reale abilităţi paranormale. Te înşeli doar atunci când spui că sunt frustrat. Eu şi mânuţa mea ne înţelegem foarte bine, ne iubim şi nu avem nevoie de scorpii materialiste şi profitoare, cu aere de femei romantice.

      Aşa că refuz categoric oferta ta de dezvirginare. Ştiu că sunt irezistibil, dar nu poţi să mă cucereşti doar cu texte de acest gen. 😛

  8. beatrice
    Vineri 16 Ianuarie, 2009 la 11:18 pm

    povestea cu vulpea si strugurii o sti presupun…asa si noi femeile suntem materialiste si profitoare…:))….iar despre cat esti de irezitibil…..mor sa aflu….zau!:))

    • dantanasescu
      Sâmbătă 17 Ianuarie, 2009 la 12:12 am

      Până acum nu am prea înţeles ce legătură au comentariile tale, cu ceea ce am scris eu în articol. Apropo, ai mâncat un „i” de la „ştii” şi un „s” de la „irezistibil”.

      De obicei la acest gen de comentarii, nu răspund decât o dată. Dar azi, am văzut şi cum arăţi. Dacă una care arată ca tine are atâta tupeu, este din vina bărbaţilor care sunt mult prea disperaţi după sex şi au pretenţii foarte scăzute. În situaţia ta, eu te sfătuiesc să te mulţumeşti cu ce ai acasă şi să nu mai pierzi timpul citind blogurile „frustraţilor”.

  9. beatrice
    Sâmbătă 17 Ianuarie, 2009 la 7:52 am

    de data asta sunt de acord cu tine…in fond numai un frustrat putea sa debiteze asemenea ineptii…n-am sa schimb eu lumea, cum n-am sa reusesc sa te conving ca scrii prost si mai si arati ca dracu…:))

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

