Prima pagină > Părerea mea > Egoismul de grup

Egoismul de grup

Sâmbătă 31 Ianuarie, 2009 Lasă un comentariu Go to comments

Anumiţi indivizi masculi se cred îndreptăţiţi să fie mult mai egoişti, nesimţiţi şi impertinenţi, atunci când sunt în public cu tot neamul lor amărât. Masculul se erijează, în astfel de situaţii, în protector al grupului şi în generator de confort şi siguranţă pentru acesta.

În urmă cu puţin timp, eram în autobuzul 101, unul dintre fruntaşele Bucureştiului la capitolul călători împuţiţi şi nesimţiţi. Într-una din staţii s-a urcat un personaj cu faţă de neam prost şi cu aspect de jucător de rugby, împreună cu consoarta şi progenitura sa. Autobuzul era plin şi familia respectivă avea loc doar pe scară. Viteazul soţ a început să urle la cei aflaţi mai în faţă: „Haide dom’ne că maşina e goală!”, „Unde e goală?”, îi răspunde cineva aflat mai în faţă. Mitocanul nu se lasă: „Haide dom’ne că e goală maşina la mijloc, ce naiba?!”, „Haide, împinge, dă din coate şi fă loc, că am un copil aicea!!!”. „Dom’ne, aduceţi copilu’ aicea, daţi-l aicea mai în faţă!”, a strigat o ţigancă aflată mai spre mijlocul maşinii.

Deci pentru un neam prost, cu nevastă şi copil, trebuia să se strivească toţi ca sardelele ca să-le facă lor loc, pentru că nu aveau chef să stea pe scară, chiar dacă uşile autobuzului erau închise. Nesimţirea individului a fost şi mai mare, pentru că nu a călătorit decât o staţie. Dar el voia cu orice preţ, confort pentru el şi neamul lui.

Asta m-a făcut să îmi amintesc de o altă întâmplare petrecută la metro cu ceva ani în urmă. Un tânăr stătea pe scaun în trenul aflat în mişcare. La una din staţii se urcă un bărbat între două vârste, cu două fete cam de 12-13 ani. Fără să stea pe gânduri, se repede la tânăr şi apucându-l de mână, îl ridică forţat de pe scaun. „Haide, ridică-te că eşti tânăr!”, Băiatul s-a supus fără să zică nimic şi bădăranul îşi aşează una din fete pe locul rămas liber şi pe cealaltă lângă ea, pe locul următor care era liber dinainte.

Fetele păreau absolut normale, sănătoase şi nu dădeau semne să aibă vreun handicap, psihic sau fizic.  Individul nostru a ţinut însă să arate tuturor şi mai ales fiicelor sale alintate că el este masculul alfa, care se impune peste tot, când vrea el şi faţă de oricine. Simţeam nevoia să intervin, dar m-am abţinut, pentru că eram şi eu destul de tânăr atunci şi riscam „să mi-o iau în barbă” de la satrap.

Familie de gorile

Categorii:Părerea mea Etichete:, ,
  1. Duminică 1 Februarie, 2009 la 10:57 am

    Poza din finalul articolului trage concluzia. Eu doar o… articulez (sic!): Nu suntem cu mult mai evoluaţi decât verii noştri cei mai îndepărtaţi.

    • dantanasescu
      Duminică 1 Februarie, 2009 la 11:47 am

      Am văzut mai demult un film cu Anthony Hopkins, numit „Instinct”, din care reiese că gorilele ar fi chiar mai evoluate decât noi. 🙂

  2. Miercuri 4 Februarie, 2009 la 11:38 am

    Astia nu sunt masculi alfa… abia daca se ridica la standardul de cercopitec. Vai si amar…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

