Prima pagină > Părerea mea > Urăsc oamenii sociabili

Urăsc oamenii sociabili

Miercuri 18 Februarie, 2009 Lasă un comentariu Go to comments

Sunt de acord că prietenia, altruismul, bunătatea sunt valori umane dintre cele mai nobile, dar nu şi sociabilitatea. Dacă primele trei sunt expresia unei înalte ţinute moral-spirituale, sociabilitatea ţine mai mult de instinct şi de supravieţuirea individului. Sociabilitatea este acea mască strălucitoare şi frumos colorată pe care o punem atunci când ieşim în lume şi vrem să ascundem chipul hidos al unui suflet mărunt, plin de răutate, cu ambiţii egoiste şi meschine.

Sociabilitatea înseamnă făţărnicie, ipocrizie, perfidie, abilitatea de a te face plăcut pentru a-ţi realiza interesele, folosindu-te pentru asta, de cei din jurul tău. Persoana sociabilă este percepută de grup ca o persoană simpatică şi de treabă, numele său aducând mereu lumină pe chipul oamenilor, dar numai atât. Nimeni nu ştie cu adevărat cine este sociabilul, ce gânduri are, ce este în sufletul său cu adevărat. Pentru că el are grijă tot timpul să ascundă aceste aspecte ale fiinţei sale. Toate aceste trăsături sunt bine camuflate prin zâmbete prefăcute, vorbe mieroase, potrivite pe placul audienţei.

Sociabilitatea constă şi într-o serie de mici „atenţii” sau ajutoare „dezinteresate” şi de multe ori nesolicitate, care au mare efect atunci când persoana care le primeşte trebuie să întoarcă serviciul. Pe individul sociabil, care recurge la astfel de tactici, îl costă foarte puţin din timpul şi energia sa, dar avantajele la care speră sunt mult mai importante pentru el

Persoanele sociabile mai pot fi întâlnite sub forma „lingăilor” şi a „pupincuriştilor” în special la locul de muncă sau în politică. Acest mod de viaţă este în România, din păcate, aproape singura modalitate de a avansa în carieră şi în societate.

Aşa că prefer oamenii oneşti, aşa cum sunt şi eu, care te înjură şi îţi spun totul „verde în faţă”, cu sinceritate, decât un blajin, mieros, care îţi zâmbeşte în faţă şi în secunda următoare, când te-ai întors cu spatele, îţi înfige pumnalul.

Ipocrizie

  1. Joi 19 Februarie, 2009 la 10:07 am

    Cat de bine ai exprimat totul! Ma enerveaza oamenii de genul asta.

  2. dantanasescu
    Joi 19 Februarie, 2009 la 8:15 pm

    Eu sunt obligat să trăiesc printre ei zi de zi. 😦

  3. Ligia
    Duminică 22 Februarie, 2009 la 3:25 pm

    Adica oamenii sociabili sunt acele persoane marunte care te vorbesc pe la spate si te lovesc cand ti-e lumea mai draga? Credeam ca aia se cheama altfel.
    Nu sunt de acord cu defintiile tale. Eu am norocul sa am o prietena (din clasa I), pe care eu una am definit-o ca fiind foarte sociabila. Adica e foarte comunicativa, isi face prieteni cu usurinta, care iti sare in ajutor numai daca spui au ma doare, dar de care care au profitat unii ca cei pe care tu ii numesti pupincuristi, lingai si asa mai departe care se pot numi oricum (fatarnici, frustrati cu probleme de comunicare), numai sociabili nu.

    • dantanasescu
      Duminică 22 Februarie, 2009 la 3:45 pm

      Eu vorbesc aici despre nişte lucruri generale, tu vorbeşti despre o prietenă anume, care este un caz particular. Nu am de unde să ştiu cât de sinceră este prietena ta, pentru că nu o cunosc şi chiar dacă aş cunoaşte-o nu aş putea şti ce este în sufletul său. Sociabilitatea în general însă nu prea are de a face cu bunătatea şi sinceritatea, asta vreau să spun.

  4. Luni 2 Martie, 2009 la 12:56 am

    total de acord.din fericire, daca suntem suficient de cu ochii in 4 putem simti atitudinea asta nefireasca ascunsa sub masca de „om prietenos”.

    • dantanasescu
      Luni 2 Martie, 2009 la 1:38 am

      Orice om cu bun simţ poate „citi” o persoană prefăcută. Problema gravă e că acest gen de sociabilitate tinde să devină regulă în relaţiile între oameni şi metodă sigură pentru avansare pe scara socială. 😦

  5. valentina
    Luni 30 Martie, 2009 la 11:34 pm

    buna…….ai mare dreptate in comnetariul tau, sunt de acord cu tine, asta e lumea nu doar romania, sunt multi cei care isi pun masca de om sociabil doar pentru a fi vazut asa dar putini privesc ce se ascunde in spatele mastii……

    • dantanasescu
      Marți 31 Martie, 2009 la 8:54 am

      Da, dar vezi tu, sunt oameni care confundă ipocrizia cu bunătatea şi nu vor să vadă realitatea.

  6. Joi 29 Mai, 2014 la 1:09 pm

    Si cum pti trai intr-o societate , oricat de bolnava ar fi ea, daca nu esti sociabil??

    • dantanasescu
      Joi 5 Iunie, 2014 la 5:39 pm

      Nu a spus nimeni că nu trebuie să fii sociabil! Eu m-am referit la acel tip de sociabilitate ipocrită, care nu are nimic prietenos sub pojghiţa măştii sociale, ba chiar sentimente opuse. 🙂

  1. Duminică 18 Octombrie, 2015 la 7:50 pm

Lasă un răspuns

