Prima pagină > Politică, Părerea mea > Confruntarea finală dintre Traian Băsescu şi Mircea Geoană

Confruntarea finală dintre Traian Băsescu şi Mircea Geoană


Am vizionat confruntarea online pe site-ul Realitatea şi mi-am făcut puţini nervi pentru că streaming-ul s-a întrerupt de câteva ori, chiar în momentele-cheie, în care interesul meu pentru ceea ce se discuta era maxim.

Pe ansamblu mi s-a părut o confruntare mult mai civilizată decât m-aş fi aşteptat. Cu toate că au existat atacuri de ambele părţi, atmosfera nu a fost de ţigănie sau OTV.

Mircea Geoană mi s-a părut mult mai coerent, realist şi elegant în exprimare decât Traian Băsescu şi dacă este sincer în ceea ce a declarat că intenţionează să pună în aplicare sunt perfect de acord cu domnia sa.

Mai puţin mi-a plăcut atitudinea pe care a avut-o atunci când a fost acuzat de Traian Băsescu că l-a vizitat acasă , în toiul nopţi, pe Sorin Ovidiu Vântu. Mi-ar fi plăcut să recunoască că ştie cine este Nicolae Popa, arestat recent în Indonezia şi să aibă o justificare mai fermă a motivului acestei vizite.

Am mai fost şi ticurile vrebale de genul „cred cu toată tăria” şi locuri „de muncă” expresii repetate de câteva zeci de ori.

Traian Băsescu a fost confuz în legătură cu ceea ce a realizat în mandatul actual şi referitor ce are de gând să facă într-un posibil următor mandat. În rest aceleaşi tactici învechite pe care le foloseşte dintotdeauna: placa cu comuniştii, mogulii, politicienii corupţi care au oligarhi în spate, atacuri la persoană şi apel la coarda sensibilă a alegătorilor.

Am remarcat că pe toată durata dezbaterii a marşat obsesiv pe „mediul rural”, zona rurală, unde a spus că vrea să încurajeze IMM-uri, să ajute tinerii să intre la facultate, să iniţieze „Programul Rabla pentru tractoare” etc. Probabil din disperare şi în absenţa altor soluţii speră să obţină ceva voturi din această zonă a electoratului.

Mircea Geoană a sesizat acest aspect şi a încercat să ţină pasul cu Băsescu.

Moderatorul confruntării, Robert Turcescu, a dat dovadă de lipsă de profesionalism şi echidistanţă prin cuvintele adresate lui Traian Băsescu.

La sfârşit cei doi candidaţi au fost puţi să-şi facă cadouri unul altuia. Băsescu a oferit flori doamnelor iar lui Mircea Geoană un coş cu bunătăţi. geoană a spus că ar fi fost mai bine ca acestea să fi fost oferite poporului, la care Băsescu a parat spunând că bunătăţile sunt pentru adversarul său ca să aibă ce mânca după alegeri.

Mircea Geoană i-a făcut preşedintelui Băsescu două cărţi: „Codul Bunelor maniere” şi o carte scrisă de el.

La sfârşit a fost un moment epocal, Robert Turcescu i-a pus pe cei doi candidaţi să jure pe Biblie: Geoană a jurat că nu va plăti nicio datorie după alegeri pentru mogulii Dinu Patriciu SOV sau Dan Voiculescu, iar Băsescu, când i-a venit rândul să jure că nu l-a lovit pe copilul de la Ploieşti a spus doar „Nu am lovit acel copil cu pumnul, nici în plex, nicic în figură.”. Deci nu a negat ferm faptul că l-a lovit.

Am scris aceste rânduri în grabă şi sub efectul emoţiei de monent, aşa că nu ştiu cât de coerent am fost dar sper să nu mă condamnaţi şi să înţelegeţi ce am vrut să spun. Ufff! Gata!

  1. joi 3 Decembrie, 2009 la 11:48 pm

    Cum sa te cheme Vantu la apel in noaptea pre-confruntarii, si tu sa te duci ca un catel ?🙂 )) Cum sa nu cunosti reguli ELEMENTARE, cum sa VII NEPREGATIT intr-o asemenea intalnire. Am avut impresia ca Geoana era ca un copil rupt de lume, de realitate. Saracu era ca picat din pom !🙂 )))

    Sunt curios sa vad daca Badea isi mentine ideea ca ” Daca Geoana intra in turul 2 cu Basescu, Basescu ii da 5-0 la pauza”

    Pt ca a fost mai mult de 5🙂 )))

    • dantanasescu
      joi 3 Decembrie, 2009 la 11:51 pm

      Băsescu e mult mai abil şi versat în astfel de dezbateri, dar Geoană, deşi s-a poticnit la nişte întrebări, mi s.a părut mult mai sincer.

  2. Maya
    vineri 4 Decembrie, 2009 la 5:07 pm

    S-a putut observa foarte clar ca intr-adevar Basescu are coloana vertebrala, reusind sa-si mentina pana la sfarsitul confruntarii abilitatea de a comunica intr-un mod linistit, dar sigur.

    • dantanasescu
      vineri 4 Decembrie, 2009 la 7:04 pm

      Pentru mine Băsescu este doar un tiran, un manipulator abil şi un escroc sentimental.

  3. Maya
    vineri 4 Decembrie, 2009 la 5:10 pm

    Basescu este considerat de foarte multi cetateni ai acestei tari, o persoana cu un caracter demn de invidiat, in ciuda tuturor rautatilor adresate acestuia.

    • dantanasescu
      vineri 4 Decembrie, 2009 la 7:03 pm

      Asta ştiu şi eu, dar oare de ce?

  1. vineri 4 Decembrie, 2009 la 11:10 pm

Lasă un răspuns

